Nature Outing bersama Alangraphy

Semalam aku telah mengikuti kursus fotografi bersama Alangraphy yang bertemakan nature. Outing kali ini memang best. tak tahu kenapa. anda kena rasakannya sendiri. HAHA. Banyak benda baru yang aku belajar dari sini. Memang ini lah niat aku, nak belajar.Yang dah terer, tak payah nk join outing ni. hehe tak ada lah.

 Begitu lama juga aku tak follow outing-outing macam ini. bukan lah dah terer ke apa. Just tak ada masa study kan :P Sekarang ini tengah cuti-cuti ini la aku ambik kesempatan join outing ini. Selalunya aku keseorangan kalau follow mana-mana outing and jumpa kawan baru. Tapi kali ini, dapat goda Isa Hanis dan Ajay follow sekali. Tapi ini tak bermakna aku mendiamkan diri tak berkawan dengan orang lain tau. beragak sikit! haa kan da marah. HAHA.

Buktinya? buktinya outing kali ini aku tak berapa nak snap gambar sangat. Aku pun tak perasan. Bila nk balik, 'aik! sikit je gambar aku'. HAHA. Actually aku tak ada idea dan blank gile lah. Aku just banyak meluangkan masa tengok gambar orang dan puji-puji 'cantik ni cantik' sedangkan gambar aku tak cantik. haih. *frust dan jelez.


photogroup yang menggunakan trigger.cool
wah.. bergaya di depan. bajet saing-saing orang kuat pulak. huhu
*kedua-dua gambar ini bukan gambar aku ye



Dalam Outing kali ini, kitorang telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan di mana setiap kumpulan ditugaskan untuk manage fotografi sendiri menggunakan elemen nature yang ada dalam hutan ulu yam ini dengan bendera Malaysia(mengade-ngade je colour cmni) .Untuk menghidupkan bendera Malaysia dalam gambar ni lah aku bersama-sama dengan yang lain mencari,mencuba,bertukar idea fotografi. Inilah gambar-gambar yang sempat aku snap.Maklum lah kan, aku lebih ke dalam bidang model kali ni. HAHAHA *gurau je.






KIBARKANLAH JALUR GEMILANG!!



Dalam outing ini juga lah kami peserta-peserta diajar dan diberi tunjuk ajar macamana nak dapatkan effect ray of light(ROL).ROL ini bukan yang edit-edit punya ye.Ini original punya dari ciptaan Tuhan yang maha Esa. 





Potrait dan gambar kenang-kenangan.Rasa macam kitorang lebihkan dalam benda ini pulak. Pasal apa, nak letak kat profile pic on Facebook. HAHA. Kepada kawan-kawan baru yang lain,minta maaf lah sebab gambar diorang ini pun atas permintaan mereka sendiri.Tak ada niat pon. hehe.


Sebelum chow dari situ, snaplah 1 gambar bertiga.
Muka masing-masing penat,berminyak,gelap,rentung dan macam-macam lagi lah.HAHA.

TERIMA KASIH KEPADA ALANGRAPHY
DAN SEMUA YANG TERLIBAT DALAM OUTIING INI.

No comments:

Post a Comment