10 zulhijjah 1431H

 "Tiada dibuat oleh anak Adam pada Hari Raya Adha akan sesuatu amal yang lebih disukai Allah daripada menumpahkan darah (menyembelih korban). Bahawa korban itu datang pada hari kiamat dengan tanduk-tanduknya, bulu-bulunya dan kuku-kukunya. Sesungguhnya darah korban itu mengambil tempat yang mulia di sisi Allah sebelum darah itu tumpah ke bumi, maka hendaklah kamu buat korban itu dengan hati yang bersih."

Assalamualaikum w.b.t.

Firstly aku nk ucap Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua yang mengenali diri aku ni. Ok bila cakap pasal hari raya aidil adha ini, mesti first yang kita fikir.. KORBAN..LEMBU..HAJI..ape lagi? Tak kesah la kan. Tak salah pon kita fikir macam tu bila fikir raya adha ni. Malah, lagi dituntut dalam islam. Namun, bukan lah raya haji ini untuk kita hanya seronok-seronok cuti,sembelih lembu buat bbq saja. (Ceeh ayat BM je) haha. Ok sambung balik.. Ibadah korban yang perlu betul-betul kita hayati erti pengorbanan tu. Pengorbanan kita terhadap keluarga, terhadap bangsa dan yang paling penting terhadap agama.

Nak cerita pasal haji pulak, yela kan. aku muda lagi. kerja pon belum. Masih tak mampu nk pergi ke Makkah. InsyaAllah kalau ada rezeki, dapatlah aku pergi dalam usia muda. amin :)

Raya tahun ini aku raya di KL je. Tak balik kampung. Sebab apa? tak dapat dikenalpasti. hehe.
Tapi macam tahun-tahun sebelumnya lah kalau raya kt KL, mesti sambut kat rumah Ayah Khor and Mak Alang. Terima kasih kepada tuan rumah,keluarga Ayah Ngah ngan Mak Angah,keluarga Pak Jan ngan Cik Dora,keluarga Umi Su, dan pasangan Uncle Amir ngan Cik A kerana memeriahkan suasana hari raya ini. Keluarga cik T, keluarga Cik Lin,kelauarga Ayah Chik, keluarga Ayah Su yang seronok beraya di kampung,silalah jeles. HAHA. Begitu banyak cerita kat raya pertama ini. Tapi tak apalah, aku nak cerita jugak :P Cerita melalui gambar.

baby nylea and baby hasya seronok bermain


lembu ini redha je. da siap terbaring dah.

anak muda yang bakal memimpin negara pada masa depan :)


                                  tolor! tutup mata!                                               semangat kekeluargaan :)



3 dara


nak bakar daging, kemeh je Ayah Khor buat

oreo cream cheese nih mmg best. kejap je da licin. yurrmm..
hari raya makan kek. HAHA

maveless! siap ada sikit rasa darah-darah lagi. HAHA

kaum ibu juga tidak ketinggalan untuk bergambar

                           

kanak-kanak riang

tak dapat ride, dapat bergambar pun jadilah kan? hehe.

Sebelum balik ke rumah masing-masing, bergambarlah dengan motor 4 tayar ni(tak tau nama).Tapi sedap lah bawak.Rasa kelainannya.

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA :)

No comments:

Post a Comment