Super GT 2011 (part 2)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Seperti yang dijanjikan, aku nak sambung part 2 untuk entri Super GT (part 1).

Part 2 ni aku cume nak share kan serba sikit pasal race. Tak banyak pun aku tau.
Super GT ni ada dua class. Satu GT5 dan satu lagi GT3.
Beza antara dua class ni aku tak tau nak cakap macamana. GT5 lagi laju je lah kot. HAHA

Dalam class GT5, Weider Honda menang. Tempat kedua, S-Road Nissan. Ketiga  Keihin Honda. Nak tau nama memang aku tak tahu lah si mamat jepun semua tu. HAHA. Ada lagi pasal weight handicap lagi lah aku tak faham. Dalam class GT3 pulak Goodsmile BWM dapat tempat pertama. Painting design BMW Z4 ni memang aku minat betul lah sebab ada gambar kartun kot. hehe. Tempat kedua dan ketiga ferrari pegang.

Dah kata nak share pasal race kan. So aku ada lah jugak panning moment kereta tengah race tu.
Orang lain aku tengok pakai tele semua taknak kalah. Selagi boleh besar dari 200mm f2.8 sampai ke 400mm f2.8, 600mm f4 pon ada kot. Aku dengan rasa rendah diri keluarkan 50mm je. hihi tak kesah lah janji ada gambar! So enjoyy..








Tadaaa! ini lah dia Z4 yang aku minat painting dia. setai kan(style)? sukedak sukedak?

Haaaa ni ada lagi satu cerita. Tengah sibuk-sibuk kereta duk berlumba kat litar, ada jugak perlumbaan kat luar litar. Ok aku tak rasa ni satu perlumbaan. Aku rasa ni kes cabar-mencabar, terjadi kat lebuhraya Sepang Putrajaya antara BMW M5 dan Lamborghini Murcielago. Diorang ni baru balik Super GT juga ni.

Faham tak istilah cabar-mencabar ? Lebih kurang macam cucuk rapat-rapat, main-main minyak. Bukannya pergi sebelah kereta tu bukak tingkap woi jom lumba tu. HAHA. Kereta dah besar kan. Mesti lah mau test power. Mana boleh tengok orang je pergi laju, kita dah pakai Lamborghini takkan maintain 90 je kot? HAHA.

So berlaku lah adegan kejar mengejar/cabar mencabar kot. Tengok pada keadaan kereta, memang sah Lamborghini yang cucuk BMW. Haa ego sangat, penyudahnya apa pun tak dapat. Nak buat macamana orang Malaysia sekarang semua dah kaya-kaya sangat. hehe. Kalau korang nak tengok gambar boleh pergi kat blog Obe dalam entri serius sadis: lamborghini sv670.

Ok lah. tunggu part 3 pulak. chiaosss.

No comments:

Post a Comment